Καλως ορίσατε!

Bilaros and Defex.Οι απόψεις μας για ό,τι μας ενδιαφέρει!Δηλαδή το gaming...εεε,ναι μόνο αυτό...

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Deux Ex:Human Revolution Review

Τι να πει κανείς για το Deus Ex, το παιχνίδι ορόσημο της προηγούμενης δεκαετίας και όχι μόνο; Σενάριο και πλοκή πολύ μπροστά για την εποχή του, άρτιο gameplay, υψηλά επίπεδα replayability και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Μετά από κάτι χρόνια, το χλιαρό από πολλές μεριές sequel του έβαλε την σειρά στον πάγο. Το Human Revolution ήταν η σπίθα που αναζογώνισε την σειρά και δημιούργησε πολύ hype, κυρίως με τα καταπληκτικά του trailers. Το νέο game υπόσχεται ότι και ο προκάτοχός του, αλλά δεν είναι λίγοι οι άπιστοι οι οποίοι, δικαιολογημένα, αμφιβάλλουν ότι η "Ανθρώπινη Επανάσταση" θα κάνει ανάλογο αντίκτυπο και στο gaming στερέωμα. Έχουν άδικο...



Μια φορά και έναν καιρό...



Το 2027 είναι ένα έτος πολύ θυελώδες. Η ανθρωπότητα συνεχίζει ακάθεκτη να καταστρέφει και να μολύνει το περιβάλλον, οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν πλέον απίστευτη δύναμη στα χέρια τους και η παγκόσμια κοινότητα είναι διχασμένη. Στην μια πλευρά, έχουμε τους "Augs" :άνθρωποι ενισχυμένοι με μηχανικά μέλη οι οποίοι είναι γρηγορότεροι, δυνατότεροι και εξυπνότεροι από τους υπόλοιπους, οι οποίοι είτε δεν έχουν τα λεφτά για μία τέτοια επέμβαση ή είναι κάθετοι με την προσπάθεια αυτή, υποστηρίζοντας πως ουσιαστικά οι άνθρωποι αυτοί απαρνούνται την φύση τους. Ο Adam Jensen, υπέυθυνος ασφαλείας για την μεγαλύτερη εταιρία ανθρώπινης αναβάθμισης στην Δύση, Sarif Industries, έχει αρνητική άποψη για το όλο θέμα περί augmentation, αλλά άθελά του, θα γίνει μία μηχανή πολλών εκατομυρίων, όταν άγνωστοι μισθοφόροι εισβάλουν στην εταιρία, καταστρέφουν εξοπλισμό και σκοτώνουν δεκάδες υπαλλήλους, μαζί τους και τον έρωτα της ζωής του Adam, Dr. Cassandra Reed και ο ίδιος κρατιέται στην ζωή από ένα λεπτό νήμα. 6 μήνες αργότερα, ο Adam θα επανέρθει στην ενεργό δράση για να κκυνηγήσει τους υπαίτιους και να ανακαλύψει μια συνωμοσία πέρα από κάθε φαντασία...

Η πλοκή είναι ότι θα περίμενε κάθε Deux Ex fan. Ίντριγκες, συνωμοσίες, κατασκοπεία, μυστικές οργανώσεις και φυσικά, ένα τούμπανο πρωταγωνιστή. Το μόνο παράπονο που είχα από το πρώτο Deus Ex, ήταν ότι ποτέ δεν δέθηκα με τον JC Denton, κάτι που δεν ισχύει στο HR. Ο Adam, μετά το ατύχημα, παλεύει να παραμείνει άνθρωπος στο "είναι" του, έχει ευαισθησίες και δεν φοβάται να εκφέρει την άποψή του πάνω σε κάποια πράγματα(την οποία πολλές φορές επιλέγει ο ίδιος ο παίκτης). Εκτός από τον πρωταγωνιστή και το υπόλοιπο καστ είναι επίσης πολύ καλό. Κάθε άτομο σημαντικό στην πλοκή έχει την δική του, άρτια εκτελεσμένη προσωπικότητα. Όσων αφορά την ιστορία, αυτή είναι πολύ καλά σκηνοθετημένη και εξελίσσεται με τον σωστό ρυθμό. Αποτελεί σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα "ατού" του παιχνιδιού και απορροφά τον παίκτη. Μόλις η ιστορία πάρει μπρος για τα καλά, θα βρεθείτε κολλημένοι στο μόνιτόρ σας για ώρες και θα αναρωτιόσαστε που πήγε ο χρόνος!

If you're trying to make enemies, try and change something.

Αυτά ήταν τα λόγια του Adam σε ένα πολύ αξιοσημείωτο trailer. Τα λόγια αυτά ενστερνίστηκαν και οι δημιουργοί του παιχνιδιού. Η συνταγή που έκανε το original DE τόσο επιτυχημένο δεν άλλαξε καθόλου. Το παιχνίδι βασίζεται σε τέσσερις κολώνες, κάθε μία με την δική της σημασία. Έχουμε λοιπόν το stealth, combat, social και hacking. Ας τα πάρουμε με την σειρά:

Stealth: Ο Adam μπορεί να είναι ο υπέρτατος cyborg, αλλά αυτό δεν τον κάνει άτρωτο. Ακόμα και στο normal επίπεδο δυσκολίας, 2-3 σφαίρες είναι υπεράρκετες για να ξαποστείλουν τον Adam απο'κει που ήρθε. Είναι απαραίτητο λοιπόν ο παίκτης να κρύβεται συνεχώς, όταν βρίσκεται σε εχθρικό περιβάλλον και εκεί βοηθάει το πλήρως λειτουργικό cover system. Με το δεξί κλικ, ο παίκτης καλύπτεται και η κάμερα περνά από πρώτο σε τρίτο πρόσωπο για να επιβλέπει καλύτερα την κατάσταση. Όταν βρίσκεται πίσω από κάλυψη, ο παίκτης μπορεί να μεταπηδήσει από το ένα εμπόδιο στο άλλο για να φτάσει τον στόχο του, ο οποίος συχνά περιπολείται από εχθρούς, κάμερες ή ακόμα και ρομπότ. Το παιχνίδι επιβραβεύει την εξερεύνηση με κάθε τρόπο. Πολλές φορές, μία πολύ καλά κρυμμένη γρίλια που οδηγεί σε έναν αεραγωγό είναι και η καλύτερη εναλλακτική.

Combat: Αργά ή γρήγορα, ο Adam θα γίνει αντιληπτός και τότε θα αρχίσει να πέφτει πολύ μολύβι. Αν και η μάχη μπορεί να διεξαχθεί σε 1st person, ο παίκτης δεν θα χρησιμοποιεί ενεργά κάλυψη, επομένως θα είναι εκτεθειμένος. Το καλύτερο είναι να κρατάει πατημένο το δεξί κλικ και να πετάγεται να πυροβολήσει όταν ο εχθρός σταματήσει να ρίχνει. Το παιχνίδι δεν επιτρέπει στον παίκτη να το μετατρέψει σε Gears of War κλώνο. Οι εχθροί, ειδικά όταν θα είναι πολλοί μαζεμένοι, θα φροντίζουν να πυροβολούν αδιάκοπα, να πετούν χειρομβοβίδες και να πλαγιοκοπούν τον παίκτη. Αν και υπάρχει health regen, αυτό είναι πολύ αργό και κάθε τραυματισμός επουλώνεται πλήρως μετά από ένα λεπτό. Αρκετός χρόνος για τους εχθρούς να μας κάνουν with the onions. Δεδομένου της υψηλής δυσκολίας, ο παίκτης θα πρέπει να διαθέτει όλη την δύναμή του στο stealth κομμάτι και το combat πρέπει να θεωρείται ως το σχέδιο αποφυγής και ΠΟΤΕ σαν λύση.

Hacking: Το χακάρισμα των διάφορων υπολογιστών και μηχανών έρχεται με την μορφή ενός πολύ γρήγορου, διασκεδαστικού και εξαιρετικά προκλητικού mini game. Το Ι/Ο port αποτελεί την είσοδό μας στο hardware του μηχανήματος και πρέπει να φτάσουμε στο Registry, καταλαμβάνοντας διάφορα directories και data stores, παράλληλα αποφεύγοντας την ασφάλεια του συστήματος. Αν μας ανακαλύψει, θα επιχειρήσει να καταλάβει τα directories, να βρει το Ι/Ο port μας και να μας κλείσει έξω. Ανάλογα με την δυσκολία του puzzle, τόσο πιο γρήγορα θα μας βρει η ασφάλεια και θα μας πετάξει έξω(όταν το σχετικό timer φτάσει στο 0, τότε το σύστημα σας κλειδώνει έξω για λίγο χρόνο). Μπορούμε να δοκιμάσουμε πάλι, αλλά μόνο για έναν περιορισμένο αριθμό φορών.



Social: Τι σόι RPG είναι τούτο που να μην μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με άλλους χαρακήρες; Το σύστημα είναι παρόμοιο με κάθε άλλο rpg, αλλά εδώ την παράσταση κλέβουν ορισμένα debates που κάνουμε με άλλα άτομα. Τα επονομαζόμενα "social battles" βάζουν τον Adam αντιμέτωπο με έναν πολύ ισχυρογνώμον αντίπαλο. Στόχος του παίκτη είναι να επιλέξει τις σωστές απαντήσεις την κατάλληλη στιγμή. Πείθωντας έναν άνθρωπο ότι τελικά έχει άδικο μας προσφέρει πάρα πολλά. Κάποιοι θα μας πουν μυστικά, ενώ άλλοι θα μας βάλουν μέσα σε απαγορευμένες περιοχές. Αποτυχία σημαίνει ότι το έργο του παίκτη γίνεται 1000 φορές πιο δύσκολο. Μπορεί ακόμα το παιχνίδι να του κρύψει πολύτιμα κομμάτια της υπόθεσης!



Φυσικά, το παιχνίδι δεν σταματά εδώ! Ο Αδάμ δεν είναι ένας απλός άνθρωπος. Τα πολλά και διάφορα augmentations που έχει πάνω του του δίνουν απίστευτες ικανότητες. Το κακό είναι όμως, πως αυτές πρέπει να ξεκλειδωθούν με τον χρόνο. Πολλές πράξεις μας ανταμείβουν με XP, ένας προκαθορισμένος αριθμός XP μας ανεβάζει level και κάθε level μας δίνει και από ένα Praxis kit, το οποίο μπορεί να δαπανηθεί στα augmentations του Adam(τα Praxis μπορούν επίσης να αγορασθούν ή και να βρεθούν κρυμμένα στο περιβάλλον). Επειδή είναι αδύνατον να ξεκλειδωθούν όλα σε ένα και μόνο playthrough, ο παίκτης πρέπει να κάνει πολύ σημαντικές αποφάσεις όσων αφορά τις αναβαθμίσεις του. Οι περισσότερες δυνάμεις είναι passive και προσφέρουν διάφορα bonuses, όπως μεγαλύτερο inventory, μεγαλύτερο resistance στο damage ή immunity στις concusive granades. Υπάρχουν και τέσσερις active powers, η αορατότητα, το σαρωτικό όπλο Typhoon, η ενισχυμένη όραση που επιτρέπει τον εντοπισμό εχθρών μέσα από τοίχους και το αθόρυβο τρέξιμο. Αυτές οι τέσσερις, μαζί με κάποιες άλλες, απαιτούν ενέργεια για να λειτουργήσουν. Η ενέργεια του Adam αναπαριστάται από δύο μπάρες, των οποίων ο αριθμός μπορεί να μεγαλώσει μέσω του κατάλληλου augmentation. Το κακό με αυτές τις μπάρες είναι ότι(με εξαίρεση της πρώτης) άμα τελειώσουν πλήρως, δεν γίνεται να επαναφορτιστούν αν δεν καταναλώσουμε συγκεκριμένα nutrients. Χρειάζεται πολύ προσοχή, καθώς αν το παρακάνουμε με το σπάσιμο τοίχων, με το hand-to-hand combat και με το υψηλά δαπανηρό invisibility, τα οποία κοστίζουν σε energy, θα μείνουμε με μία μπάρα, η οποία δεν ανανεώνεται γρήγορα.



Τα όπλα του παιχνιδιού καλύπτουν κάθε γούστο, ενώ είναι διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το damage, το αν είναι θανάσιμα ή όχι και από το effective range τους. Πολλά όπλα μπορούν να αναβαθμιστούν ώστε να χωράνε περισσότερες σφαίρες, να είναι πιο δυνατά, ενώ κάθε όπλο έχει ένα και μοναδικό upgrade, μοναδικό από τα άλλα. Ξεχωρίζουν οι εκρηκτικές σφαίρες για το revolver, το add-on για το πιστόλι που αγνοεί το armor και τα tracer rounds για το assault rifle που μας επιτρέπουν να χτυπάμε εχθρούς ακόμα κι αν αυτοί καλύπτονται, κάνοντας τις σφαίρες να στροφιγυρίζουν α λα Wanted! Υπάρχουν επίσης διάφοροι τύποι χειρομβοβίδων διαφορετικής χρήσης και λειτουργίας, ενώ αν αυτές συνδυαστούν με ένα mine template, μπορούμε να δημιουργήσουμε διαφόρων ειδών νάρκες.

Τελειώνοντας με το gameplay, πρέπει να αναφερθούμε ξεχωριστά στα 4 συνολικά boss fights, τα οποία φαίνεται πως είναι το μόνο σημείο του παιχνιδιού που έχουν ξεμείνει στην προηγούμενη δεκαετία. Ανεξαιρέτως επιλογών που έχετε κάνει στην διάρκεια του παιχνιδιού, άσχετα με το τι όπλα διαθέτε πάνω σας ή τα abilities που έχετε ξεκλειδωμένα, κάθε boss απαιτεί την ίδια ρουτίνα. Μαθαίνετε το pattern των επιθέσεών του και σχεδιάζετε στρατηγική προσέγγισης. Αλλά είναι όλες οι μάχες τόσο δύσκολες, που θα χρειαστεί να πεθάνετε πολλές φορές μέχρι να τις περάσετε. Συμβουλή μου είναι να καταχράζεστε τις χειρομβοβίδες σας και να τρέχετε συνέχεια! Αν τύχει και πέσετε πάνω σε κανένα glitch(κάτι που δεν βρήκα πουθενά), τότε ακόμα καλύτερα! What were they thinking?

Deus Ex:Yellow Revolution



Τα Deus Ex είναι γνωστά για πολλά πράγματα και ένα από αυτά είναι τα σκοτεινά γραφικά τους. Όπως στο 1 και στο 2, έτσι και στο 3, το παιχνίδι εξελίσσεται σχεδόν ολοκληρωτικά την νύχτα. Στο HR όμως κυριαρχεί ένα πάρα πολύ όμορφο πορτοκαλο-κίτρινο χρώμα σε πολλά αντικείμενα μέσα στο παιχνίδι. Τα πάντα, ακόμα και ο ήλιος ο οποίος αχνοφαίνεται όταν επισκεπτόμαστε τη Hengsha έχει αυτό το χρώμα, το οποίο βοηθά να δώσει ζωή σε αυτόν τον χαοτικό κόσμο. Τα γραφικά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Το παιχνίδι αποτελεί port από τις κονσόλες, αλλά ευτυχώς τα περιβάλλοντα είναι άρτια σχεδιασμένα και πολύ λεπτομερή. Οι χαρακτήρες, όμως, με εξαίρεση τον Adam και άλλα σημαντικά άτομα υστερούν σε λεπτομέρεια, ενώ το lip-synch είναι μάλλον "εξαναγκασμένο" και δίνει την αίσθηση προχειρότητας. Τα διάφορα animations είναι πολύ καλά, ενώ την παράσταση κλέβουν τα ελαφρώς επαναλαμβανώμενα, αλλά brutal takedowns του Adam. Στους διαλόγους φαίνεται πως οι σχεδιαστές δεν ήθελαν να κάνουν πολύ δουλειά, καθώς τα animations εκεί είναι φτωχά και η κάμερα δεν αλλάζει πολλές θέσεις. Οι διάφορες cutscenes εκτελούνται μέσω CGI clips, κερδίζοντας πόντους για την σκηνοθεσία, αλλά χάνουν μερικούς λόγω της μέτριας ποιότητάς του βίντεο.



Στον τομέα του ήχου τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Το επικό soundtrack είναι ίσως ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Δεν είναι τόσο techno-trance, όπως η μουσική του πρώτου παιχνιδιού, αλλά έχει περισσότερο instrumental. Ο ελληνό-γερμανό-σκωτσέζος Elias Toufexis χαρίζει την φωνή του στον Adam Jensen και τα αποτελέσματα είναι παραπάνω από καταπληκτικά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι υπόλοιπες φωνές υστερούν σε ποιότητα. Όπως και να το κάνουμε, η ατάκα που ακούγεται στην αρχή ενός καταπληκτικού trailer "I never asked for this", ήταν η αφορμή για να γίνει το ταλέντο του Elias τόσο δημοφιλές.

Bugs και glitches δεν παρατηρήθηκαν κατά το playthrough. Εκτός από κάτι χαζά της ΑΙ, το παιχνίδι παίρνει 10 με τόνο εκεί. Αυτό που θα δυσαρεστήσει του PC gamers είναι ορισμένα slows όταν υπάρχει πολύ δράση επί της οθόνης αλλά και τα μεγάλα loading times. Κυμαίνονται γύρω στα 25-40 δεύτερα, πράγμα που θα σας κάνει να βαρεθείτε την ζωή σας, ειδικά όταν παιδεύεστε σε κάποιο boss! Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι επίσης απογοητευτική, αν και κάθε action game με διάρκεια πάνω από 5 ώρες πρέπει να παίρνει βραβείο. Όπως και να'χει, το παιχνίδι το τελείωσα σε 17 ώρες, με την πλειονότητα των side-quests να έχουν ολοκληρωθεί και το περιβάλλον να έχει εξερευνηθεί σε έναν ικανοποιητικό αριθμό. Το παιχνίδι είναι υπερπλήρες, αλλά θα θέλαμε και κάτι παραπάνω...



Εν ολίγοις, τι κερδίζουμε με το Deus Ex:Human Revolution; Μία απίστευτη ιστορία, ικανοποιητικό και εθιστικό gameplay, μερικές αναμνήσεις από τα παιχνίδια της πάλιας, καλής εποχής και μερικά προβληματάκια. Αναμφίβολα, το DX:HR είναι ένα παιχνίδι που μπορούν να απολαύσουν όλοι, νέοι και παλιοί. Γι'αυτό το λόγο, το παιχνίδι παίρνει ένα καλοσυγυρισμένο...

9.2/10


ΘΕΤΙΚΑ
-ΠΛΟΚΗ
-GAMEPLAY
-ΜΟΥΣΙΚΗ,VOICE OVERS
-ELIAS TOUFEXIS FTW!(ΑΚΥΡΟ)
-I NEVER ASKED FOR THIS...

AΡNHTIKA
-LOADING TIMES
-TA BOSS FIGHTS
-I NEVER ASKED FOR THIS EITHER...

Διάρκεια:16-18 ώρες

Tιμή: Από 32 έως και 40 €(απλή έκδοση)

Αν σας άρεσε: Τρέξτε και παίξτε το πρώτο. Όταν το τελειώσετε, παίξτε το ξανά. Και ξανά. Και άλλη μια φορά. Έπειτα, ξαναπαίξτε το μόλις το ξανακούσετε από κάποιον άλλο.

1 σχόλιο: