Καλως ορίσατε!

Bilaros and Defex.Οι απόψεις μας για ό,τι μας ενδιαφέρει!Δηλαδή το gaming...εεε,ναι μόνο αυτό...

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Σκέψεις για το cover system

Τα games ανέκαθεν προσπαθούσαν να αναπαραστήσουν ρεαλιστικά καθημερινές καταστάσεις. Ναι, ξέρετε, ανατίναξη κτηρίων, εισβολές εξωγήινων, 3ος Π.Π., καρτέλ ναρκωτικών, καθημερινά, απλά πράγματα. Όταν η κάλυψη πλέον γινόταν μηχανικά και δε αρκούσε πλέον να σκύβουμε πίσω από άφθαρτα κομμάτια του περιβάλλοντος, πρν από κάποια χρόνια, ξεκίνησε η φρενίτιδα του cover...

Όλοι, μα όλοι το ήθελαν στα παιχνίδια τους! Όσοι δεν το είχαν, το έβαζαν. Όσοι πίστευαν πως το cover system ήταν η επανάσταση, σχεδίαζαν παιχνίδια εξ'ολοκλήρου βασισμένα πάνω του και όσοι δεν το ήθελαν, συνήθως είχαν πολύ καλούς λόγους. Έτσι, ερχόμαστε στο τέλος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας και sequels θρυλικών σειρών ανακοινώνονται... Πανικός και υστερία επικρατεί στην gaming community, η οποία περιμένει με κομμένη την ανάσα για τις εξελίξεις. Καλύτερα γραφικά, νέες περιπέτειες για τους αγαπημένους τους ήρωες, gameplay που ναι μεν είναι βελτιωμένο, παραμένει δε πιστό στην "συνταγή" του πρώτου της σειράς. Πάταγο προκαλεί πρώτο trailer του παιχνιδιού. Fans και λάτρεις της σειράς εξοργίζονται... τόλμησαν οι δημιουργοί να προσαρμόσουν cover system...

Αφορμή για το άρθρο αυτό μου έδωσε το Hitman:Absolution. Το παιχνίδι αυτό πέρασε πολλά προβλήματα, αλλά πλέον, η κυκλοφορία του είναι σίγουρη. Το ντεμπούτο του το έκανε στην φετινή Ε3, με αυτό το trailer. Τα φώτα επίσης έκλεψε κι αυτό το leaked video, το οποίο δείχνει ξεκάθαρα τον 47 να χρησιμοποιεί πέρα από μία σωρεία action κινήσεων και κάλυψη. Αυτό φυσικά ανάγκασε πολλούς να αντιδράσουν και να ανυσηχήσουν ότι το παιχνίδι θα γίνει υπερβολικά action. Θα επικεντρωθούμε και στο παράδειγμα του Hitman, αλλά για την ώρα ας μιλήσουμε για την χρήση του cover.

Προσωπική μου άποψη είναι πως όλα τα παιχνίδια του είδους θα πρέπει να έχουν το δικό τους cover system. Δίχως εξαιρέσεις. Αυτό που δεν θέλω είναι παιχνίδια τα οποία παλαιότερα υποστήριζαν το αργό και μεθοδικό gameplay(βλ. Hitman, Splinter Cell), αλλά τώρα είναι της άποψης του "shoot everything that moves". Σε παιχνίδια όπου η απόκρυψη από τους εχθρούς είναι η βάση ολόκληρου του gameplay, η χρήση κάλυψης μπορεί να κάνει την δουλειά του παίκτη πολύ εύκολη. Δεν θα χρησιμοποιήσω, όμως γενικά και απροσδιόριστα παραδείγματα. Ας δούμε ένα παιχνίδι που αναβαθμίστηκε για να ανταποκρίνεται στα στάνταρ του σημερινού καταναλωτικού κοινού και παρέμεινε πιστό στις "διδαχές" των προγόνων του...

Ο λόγος φυσικά για το Deus Ex:Human Revolution, του οποίου το review έχει ήδη αναρτηθεί στο blog μας. Πιστέυω, όπως γράφω και στο review, πως πολλά από τα χαρακτηριστικά του πρώτου Deus Ex μεταφέρθηκαν με επιτυχία και στο sequel. Παρόλ'αυτά, όσο και να ψάξει κανείς, στο original Deus Ex δεν θα βρεί cover system. Στο HR όμως, υπάρχει. Άραγε το παιχνίδι έγινε περισσότερο action άρα αυτομάτως, ο reviewer είναι αργόσχολος; Όχι, γιατί πολύ απλά το cover system χρησιμοποιείται το ίδιο καλά και μέσα στην μάχη, αλλά και στο stealth. Ώντας καλυμμένος πίσω από ένα κιβώτιο, ο ήρωας μας Adam Jensen μπορεί να μεταπηδήσει πίσω από ένα άλλο, όταν φυσικά δεν τον βλέπει κανένας. Αν τυχόν εντοπισθεί, μπορεί να χρησιμοποιήσει το cover system για να πυροβολήσει εκ του ασφαλούς. Οι δημιουργοί φυσικά δεν αποσκοπύσαν σε ένα cover-based 3rd person shooter. Αν ο παίκτης καταχραστεί το cover, οι φρουροί θα τον περικυκλώσουν, θα του πετάξουν grenades και γενικά θα του κάνουν την ζωή δύσκολη. Ότι ακριβώς θα γινόταν και στο πρώτο Deus Ex, αλλά χωρίς cover system...



Πόσοι άραγε προγενέστεροι video game heroes θα ήθελαν ένα υποτυπώδες cover system στα Games τους;

-Ο Max Payne: γιατί κάθε φορά που έβρισκε έναν κακό, έπρεπε να κάνει μπλονζόν αλά "τερματοτύφλακας"(ατυχές παρατσούκλι που μου κόλλησαν στο γυμνάσιο όταν έχασα ένα πέναλτι, επειδή -και καλα- έβλεπα κάτι γκομενάκια... Με τύφλωσε ο ήλιος και το ξέρετε!) για να τον σκοτώσει, λες και το σημάδι του βελτιώνεται όταν ίπταται οριζοντίως εν αιθέραις. Πόσο πια να αντέξουν τα πλευρά του;

- Ο Ezio Auditore Da Firenze: γιατί όταν τον κυνηγά ολόκληρη η πόλη, το να κρύβεται πίσω από 4 άτομα, όταν ο ίδιος κουβαλά ένα two-handed mace, ένα ματωμένο κουζινομάχαιρο, 2 μυστικές λεπίδες με on-board πιστόλι, φορά κατάλευκα πανωφόρια με μία διόλου απαρατήρητη κουκούλα, απλά δεν είναι ρεαλιστικό πλέον... Πως να το κάνουμε ρε λεβέντι; Είσαι σαν την μύγα μές το γάλα!

- Όλοι οι φαντάροι σε όλα τα modern FPS: γιατί όταν οι παίκτες θα πάνε σε αληθινό πόλεμο, μπορεί να ξεχάσουν ότι δεν υπάρχει health regenaration άμα τρέχουν στον δρόμο κραδαίνοντας 2 machine gun πυροβολώντας σαν τον Ράμπο και δέχονται πυρά σαν σφουγγάρι. Μεθοδικότητα στις κινήσεις σας, κύριοι!

Για να ανακεφαλαιώσουμε, πιστεύω πως το cover system στα παιχνίδια δεν είναι κακό. Αντιθέτως προσθέτει πόντους στο gameplay, όταν αυτό πάντα είναι λειτουργικό και bug-free. Αν όμως το αγαπημένο σας 3rd person stealth αποκτήσει cover system και καταντήσει COD clone, δεν θα φταίει το νεοσύστατο cover system. Θα φταίνε οι δημιουργοί και το ελλιπές designing τους. Κλείνοντας, θα ήθελα να εκφράσω την εμπιστοσύνη μου στο crew στα IO studios και ξέρω πως το Hitman:Absolution θα είναι πολύ καλό. Πρέπει να είναι εξαιρετικά ηλίθιοι για να το actionοποιήσουν πλήρως ένα τέτοιο παιχνίδι. Έμπαινε ρε 47!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου